יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

פראג- טיול קצר של אמא ומתבגרת

פראג- הטיול שלנו
טיול קצר של אם ומתבגרת

 מיה כרמי דרור (C)

זה היה בסוף נובמבר, שבוע קשה עבר על המתבגרת וכמובן שגם עלינו בהתאמה.
יום שישי בצהרים, הכל כבר רגוע יותר, הבית כבר נקי, כולם אכלו,  אבל אצלי בלב עדיין כבד בשבילה. יושבת על הספה בסלון עם הנייד ביד, מעיינת כרגיל באפליקצית "חוליו" לטיסות ברגע האחרון. כי זה עושה לי טוב לראות מטוס ממריא דרך דמעה שקופה...
מרימה את העיניים וכל אחד בענייניו, לידי יושבת המתבגרת, פרצופה עמוק במסך והמחשבות במקום אחר. ראיתי באפליקציה טיסה לפראג במחיר מצחיק, ממש מצחיק... מבלי לחשוב על זה באמת אני שואלת אותה: "רוצה לטוס לפראג איתי?"
מתי? היא שואלת, ואני רואה אור קטנטן נדלק בעינייה
מחר...אני עונה לה בחשש מסוים.
כן, היא עונה לי והמח שלי מתחיל להתעופף לו.
אני קוראת לבנזוג ושואלת אותו: "מה אתה אומר שניסע רק שתינו, המתבגרת ואני  לפראג למספר ימים?"
בכיף, הוא עונה וחוזר לעבוד בגינה, והאצבע שלי לא מחכה רגע ומיד לוחצת
על כפתור ההזמנה.

זהו, אין דרך חזרה מכאן, בעוד 24 שעות נהיה על המטוס בדרך לפראג!
אני לא מאמינה שעשיתי את זה! גם היא לא, וגם בן הזוג שמסיבה מסוימת חשב ששאלתי אותו שאלה תאורטית ולא משהו שאני מתכוונת ליישם בדקה הקרובה.

מיד הדלקתי את המחשב בכדי להזמין לנו גם מלון. לא הכרתי את העיר ולא ידעתי מה לחפש, רק שיהיה זול, נקי ונעים. המתבגרת הצטרפה אלי לחיפוש ותוך 15 דקות מצאנו משהו נחמד: מלון שהוא למעשה סירה שעוגנת דרך קבע בנהר. נראה נחמד, מחיר פיצוץ. הזמנתי.

כן כן, זה מלון, ואפילו טוב!


עכשיו נותרו לי 23 שעות לתכנן את הטיול. החלטנו שלא מתכננות, פשוט נוסעות לשם ומרגישות את העיר. לא התאפקתי וסימנתי לי כמה מקומות ב  TripAdvisor.  אתרים, מקומות נחמדים, מסעדות. 

האמת שזה קצת הרגיע אותי, מאחר ובשלב הזה התחיל להתפתח אצלי התקף חרדה קטן על ההחלטה הסופר-ספונטנית הזאת שלי והספקות ממש חיררו לי את הבטן. איך אני משאירה את הבנות האחרות שלי בבית ונוסעת רק עם אחת? איך אני מוציאה כמה אלפי שקלים על סופ"ש אחד פחות מחודש אחרי שחזרתי מטיול משפחתי, איזו חסרת אחריות אני, ועוד ועוד כאלו. לבטל כבר אי אפשר אז נותר לנו רק להנות.

מבדיקה מהירה באתר accuweather הבנתי שעומד להיות לנו קרררר מאוד וכדאי להתארגן גם בעניין הזה, אז התחלתי לאסוף כפפות, כובעים, בגדים טרמיים, גרביים עבות.

יום שבת, בן הזוג מסיע אותנו לתחנת הרכבת ואנחנו מתחילות את הנסיעה. מדובר בסך הכל על שלושה ימים, אבל הם יהיו דחוסים, נהיה יחד, שתי נשים שכל אחת חייבת את השקט והפרטיות שלה, אחת מעופפת באופן מקצועי (לא אני...) אחת חולת שליטה (טוב, זאת אני...) ותקציב מצומצם מאוד. צפויה לנו חוויה מעניינת ביותר.

הגענו לפראג בשעות הבוקר המוקדמות ואני במצב החיסכון שעטיתי על עצמי בנסיעה הזאת הודעתי למתבגרת שאת הדרך משדה התעופה לעיר אנחנו עושות בתחבורה ציבורית. עוד בבית הוצאתי הוראות הגעה למלון שכללו מלא החלפות של רכבות וגם כמה קטעי הליכה קצרים. זה נראה מבטיח וגם כמו משהו שאוכל להסתדר איתו. אז יצאנו משדה התעופה לקור של 3 מעלות, שתי נשים, שתי מזוודות וארבע עיניים מחפשות בחוסר וודאות (בדיעבד התברר שרק העיניים שלי חיפשו, היא פשוט הלכה אחריי ועשתה מה שאמרתי לה...).
 עלינו על רכבת, ירדנו מרכבת, עלינו על חשמלית, ירדנו מחשמלית, הלכנו, חזרנו, חצינו את הנהר, ושוב חצינו אותו, ורק את המלון לא ראינו בשום מקום. ידעתי שהוא למעשה סירה ולכן צריך להיות על הנהר עצמו ולכן חשבתי שיהיה נכון פשוט לצעוד לאורך הנהר עד שנראה אותו. אז עמדנו על הגשר, מביטות שמאלה וימינה ולא יודעות לאיזה צד ללכת. נקצר את הסיפור, כי היה קר ורוח מצליפה בפנים והמזוודה היתה ממש כבדה (שתי נשים, שלושה ימים, תעשו לבד את החשבון) אחרי שעה ומשהו של שיטוט החלטתי לוותר ולקחת מונית עד למלון. 
נהג המונית הראשון שפניתי אליו הסתכל על כתובת המלון ולא הכיר, לא ידע איפה זה. רק הנהג השני אמר שהוא יודע ושנעלה לרכב. איזו הקלה, לשבת במקום מחומם סופסוף... נסענו 3 דקות בדיוק את אותה הדרך שצעדנו לפני רגע, חצינו את הנהר ואז הוא ירד למזח במקום מסוים שעברנו על פניו לפחות שלוש פעמים באותו בוקר ופשוט לא ראינו....
4 דקות נסיעה ואנחנו במלון. למה לא עשיתי את זה מראש?

אוירת חג המולד


המלון פשוט מתוק. זו באמת ספינה קטנה שעוגנת דרך קבע על שפת הנהר והוסבה למלון. אין תנודות, היא מקובעת היטב לאדמה. דלפק קבלה קטן בכניסה ומסדרון צר עם 9 חדרים משני צדדיו. זהו! חמישה חדרים פונים לנהר ומהם נישקף נוף מהמם וארבעה פונים לרחוב. משום שהזמנו ברגע האחרון נתקענו עם חדר לרחוב והאמת שלא היה כזה נורא ואפילו נחמד. בסופו של דבר בקושי היינו שם אז מה זה משנה... החדרים עצמם קטנטנים, מתוקים, מעוצבים בעץ ונקיים מאוד.

הסירה הסמוכה היא המסעדה ושם מוגשת ארוחת הבוקר החביבה. אנחנו לא חסידות של ארוחת בוקר אז זה הספיק לנו לחלוטין והקפה היה טוב אז יותר מזה אני ממש לא צריכה. המתבגרת שותה תה ושם היו להם תיונים מאוד מיוחדים שהיא אהבה מאוד.
המסעדה ממש יפה בעיצוב שלה ובשעות הערב היא הופכת לפאב מגניב באווירה אירית או צ'כית או משהו כזה שמח.

מול המלון נמצא בניין מרתק שנקרא הבית המרקד שבהחלט שימח אותי לראות כל יום.
זה היה הטיול הכי זורם בעולם ובכל ערב יצאנו למופע כלשהו. בערב הראשון סימנו וי על מופע התיאטרון השחור (מיותר לטעמי אבל אולי לא בחרנו את הטוב ביותר), בערב השני בחרנו ללכת למופע בלט "אגם הברבורים" של להקת הבלט הלאומית של פראג (מסתבר שבלט זה לא הצד החזק שלהם...) 



ישבנו במלא בתי קפה, חזרנו בכל צהרים לאותה מסעדה מקסימה ברובע היהודי שמגישה אוכל מקומי מחמם ומנחם, 
זו המסעדה. שווה ביקור

זללנו שוקולדים ולבסוף עשינו את טיול הסופרמרקט האהוב עלי, בו אנחנו נכנסות לסופר מקומי וקונות במחירים מצחיקים מלא דברים יומיומיים.
בילינו בכל שווקי חג המולד שיש בעיר (מקסים אבל תכלס קצת חוזר על עצמו...) שתינו ליטרים של פונץ', יין חם וקיורטוש.


היה הכי כיף בעולם והמתבגרת חזרה עם כוחות מחודשים לטרוף את העולם עם כל המכשולים שהוא מציב בפניה. ואני? אני שמחתי שנתתי לספונטניות במה ולא ויתרתי והתפניתי לתכנן את הטיול הבא...


כמה זה עלה לנו?
טיסה ברגע האחרון: 1085 ₪ לשתי נוסעות הלוך וחזור(חילקתי ל 10 תשלומים ואני לא מרגישה את זה)
מלון Boat Hotel Matylda670 ₪ לשני לילות כולל ארוחת בוקר לזוג.
הוצאות נלוות: 2000 ₪ כולל ארוחות, נסיעות, כניסות, הופעות, קניות

סה"כ: 3755 ₪


הכנתי עבורכם המון מידע על פראג ועל כל מה שיש לעשות בה. תוכלו לקרוא כאן.
וגם עשרת המלונות המומלצים ביותר בפראג








מעניין? אנחנו שולחים עדכונים וטיפים אחת לחודש למנויים שלנו.הירשמו ותישארו מעודכנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה