יום שני, 29 באוגוסט 2016

איך מתחילים? תכנון טיול באופן חכם

איך מתחילים?

מתכננים טיול בעולם ולא יודעים איך להתחיל?
הגעתם למקום הנכון!
בואו, ננסה לעשות סדר בפרטים ובאפשרויות ועל הדרך ניתן לכם מלא טיפים שיעזרו לכם להוזיל משמעותית את הטיול הבא שלכם וגם להפוך אותו למהנה יותר

צולם בברצלונה (C) מיה כרמי דרור


אז איך מתחילים? 

כל אחד מתחיל במקום אחר...ההמלצה שלי היא קודם כל להגדיר מספר נקודות מפתח חשובות שאליהן נוכל לחזור בכל שלב בתכנון הטיול בכדי לחזור לפוקוס:

1. מסגרת תקציבית- סכום הכסף אותו אנחנו מייעדים לטיול כולו. הסכום אמור לכלול בתוכו גם סעיפים בלתי צפויים ולא ידועים כמו בזבוזים ביעד ולכן כדאי להשאיר נתחים ממנו "לא צבועים" כלומר, ללא יעד-תקציבי (טיסה, מלון). יש דרכים נהדרות לטפל בסעיף הזה באופן חכם. נגיע אליהן בהמשך.

2. הכינו רשימה קצרה של יעדים אופציונלים. מומלץ לא להיסחף כאן עם רשימה של עשרה יעדים אלא להסתפק בשניים-שלושה. כך אנו שומרים על גמישות יחסית ללא פיזור.

3. הגדירו תקופה גמישה לטיול שלכם- אני ממליצה על מסגרת זמן של שבועיים בערך בה אתם מתכננים לטייל. אם מדובר לדוגמא בטיול של חמישה ימים במסגרת של שבועיים יש לכם גמישות בתאריכי היציאה והחזרה. בחברות התעופה מחירי הכרטיסים משתנים מתאריך כזה או אחר וגם בהתאם לימים. לעיתים טיסה ביום ראשון לעומת שבת או שני תוזיל לכם את הטיסה בעשרות אחוזים.

צולם בפראג (C) מיה כרמי דרור

יופי, עכשיו כשיש מסגרת כללית אפשר להתחיל לשחק איתה!
בואו נתחיל לחפש טיסה-על כל הדרכים למצוא טיסה מעולה תוכלו לקרוא כאן

בשלב השני נרצה לטפל בעניין הלינה. יש אינסוף אפשרויות לינה ודרכים לבחור ולהוזיל. תוכלו לקרוא עליהן כאן בכדי לעשות סדר בראש

יש טיסה ומלון? איזה כיף. זה הזמן לתכנן את מעשיכם ביעד!

אנחנו ממליצים לחפור קצת בטריפאדוויזר, שם תוכלו למצוא, בנוסף להמון רעיונות גם המלצות ודירוגים של אנשים אמיתיים. אני משתמשת בזה המון.

בשלב הבא תוכלו, עוד מהבית, להכין לעצמכם מפת גוגל אישית עם כל המקומות בהם תרצו לבקר. לחצו כן בכדי ללמוד איך. עם המפה תוכלו להסתובב גם אוף-ליין!

יש לנו כאן בבלוג מלא טיפים שימושיים מבוססי יעד או נושא ואני מזמינה אתכם להישאר איתנו בקשר ולקבל מאיתנו עידכונים מפעם לפעם. תוכלו לעשות זאת על ידי הרשמה לעידכוני בלוג כאן או לרשימת התפוצה שלנו בקוביה מימין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה