יום שלישי, 18 באוקטובר 2016

העוזרת האישית שלך לטיול- גוגל מאפס (google maps)

גוגל מאפס (google maps) 

העוזרת האישית שלך לטיול


איזה כיף להסתובב במקום חדש ולא מוכר עם מישהו שמכיר ויודע, שמכוון אותנו מתי לפנות שמאלה או ימינה, על איזה קו אוטובוס לעלות ותמיד ידע לומר לנו בעוד כמה זמן נגיע.
אז עכשיו אפשר, עם אפליקצית המפות של גוגל (גוגל מאפס) תוכלו לתכנן מראש את הטיול שלכם עד הפרט האחרון ולהשתמש בה גם אופליין (במידה והגדרתם מראש את הנקודות והמסלולים) וגם אונליין (כך תוכלו לקבל גם זמני הגעה עדכניים).

עכשיו אסביר לכם צעד אחר צעד כיצד לייצר לעצמכם מפת גוגל אישית ליעד שלכם כולל כל המקומות שתרצו להגיע אליהם, המקום בו תלונו, ואפילו לתכנן ולשמור מסלולים מסודרים לפי ימים!

אז בואו נתחיל:
התנאי הראשון הוא שיש ברשותכם חשבון ג'ימייל. אם אין לכם אחד זה הזמן לפתוח חשבון.
זה קל ומהיר ולוקח 3 דקות.

בדף חשבון המייל שלנו, בפינה הימינית (או השמאלית אם אתם עובדים בעברית) יש אייקון של תשעה ריבועים מסודרים בריבוע. לחצו עליו ותקבלו מגוון אפשרויות של אפליקציות מבית גוגל. 
חפשו שם את google maps. 

בלחיצה על אייקון המפות תפתח לנו מפה עם המיקום הנוכחי שלנו. כאן נרצה לבנות לנו מפה אישית.
שלב ראשון: לחיצה על כפתור ההרשמה למפות האישיות:

כאן אנחנו נרשמים למפות האישיות



עכשיו נלחץ על צור מפה חדשה בכדי להתחיל ליצור את המפה שלנו:
לחצו על צור מפה אישית



יפתח לנו דף עם תיבת מפה ותיבת חיפוש. בתיבת החיפוש רשמו את עיר היעד שלכם באנגלית ולאחר מכן לחצו על אייקון זכוכית המגדלת:




המפה שלנו כרגע ללא שם. נעניק לה את שם היעד או שם הטיול כרצונכם:


נותנים שם למפה
 נתחיל להוסיף נקודות ציון במפה שלנו דרך תיבת החיפוש שלמעלה. ניתן להזין כתובת מסוימת או שם של מקום: שם מלון, שדה תעופה, מוזיאון, קניון ועוד. כל נקודת ציון נרשמת במפה כשכבה וכך היא תופיע ברשימה מימין. את נקודת הציון תוכלו לערוך לנוחיותכם בתיבה שתיפתח:




ניתן לערוך את נקודות הציון באופן שיהיה לנו נח ביותר לאתר אותן על המפה: לבחור את האייקון של הנקודה, את הצבע שלו וגם להוסיף פרטים נוספים על המקום כמו שעות פתיחה, עלות כניסה או אפילו כמה מילות רקע. כל המידע ישמר על המפה עצמה וגם בתפריט מימין. משם נוכל בקלות לגשת לכל נקודה בלחיצת כפתור:




לאחר שהגדרנו את כל המקומות שמעניינים אותנו נוכל גם לבדוק מרחק מנקודה לנקודה על ידי שימוש בכלי הסרגל הנמצא מתחת לתיבת החיפוש. זהו כלי שימושי מאוד איתו תוכלו למדוד למשל מה המרחק האמיתי מתחנת הרכבת הקרובה לדירה או המלון שלכם ולהיות מוכנים יותר כשתהיו בשטח.

מסלולים: כלי נוסף ושימושי מאוד הוא בניית מסלולים. בתפריט מימין בוחרים במסלול חדש,מעניקים לו שם, ואז מגדירים את התחנה הראשונה, השניה וכך הלאה כמה שרוצים. המפה תראה לכם את הדרך הטובה ביותר ברגל ברכב או בתחבורה ציבורית (אפשרות התחבורה הציבורית זמינה רק באפליקציה) 
אני נוהגת לסדר לי כך את הימים של הטיול ובודקת בכל פעם את הדרך לתחנה הבאה. את דרכי ההגעה ניתן לשנות בכל פעם לנוחיותכם, לא צריך להגדיר מראש.

את המפה תוכלו לשתף עם כל מי שתרצו (ומחזיק חשבון גוגל כמובן).

אני בדרך כלל מכינה את המפה במחשב, עם המסך הגדול וכל הנוחיות ומשתמשת בשטח באפליקצית google maps בכדי להגיע ממקום למקום.

לאחר הגדרת המפה והטענתה למכשיר היא עובדת נהדר גם אופליין, מה שהופך אותה לחברה הכי טובה שלכם והכי אמינה בטיול.

אשמח לענות על כל שאלה שתצוץ לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה